Een heel enkele keer kom je ze nog tegen in een winkel, voor het afdrukken van verkoopbonnen. Verder kun je de luidruchtige matrixprinter toch wel een museumstuk noemen. Maar ooit was het iets heel magisch; metalen pinnetjes die via een inktlint tegen papier aansloegen waardoor er regel voor regel zinnen van een document tevoorschijn werden getoverd. Een soort bezeten typemachine.
Printers worden ‘multi-functionals’
Tegenwoordig kunnen printers nog net geen koffie zetten en hebben we het steeds vaker over ‘multi-functionals’. Vaak kun je, behalve printen, ook kopiëren en scannen. Als je nog een stapje verder gaat, kun je je scan ook nog emailen – naar je eigen adres of naar het adres van een ander – en Follow Me-printen. Met Follow Me-printen kunnen printopdrachten op elke gekoppelde printer of multifunctional worden uitgeprint. Printopdrachten worden pas uitgeprint als de gebruiker bij de printer staat en zich identificeert met een chipkaart of pincode. Zo kunnen vertrouwelijke documenten niet in verkeerde handen vallen. En dat is met de op handen zijnde GDPR geen overbodige luxe.
Triumph-Adler dealer voor Zeeland
Maar er is nog veel meer mogelijk. Wij zoeken natuurlijk altijd naar de beste oplossing en ik ben er best trots op dat wij sinds begin 2018 de TA Triumph-Adler dealer voor Zeeland zijn. Want deze machines zijn echte uitblinkers. Bij de meeste printers die kunnen scannen, moet de gebruiker zelf nog allerlei handelingen uitvoeren. De machine scant, de gebruiker moet de rest doen. De machines van Triumph-Adler zijn uit te rusten met een documentbeheersysteem waarmee je een workflow direct vanaf de machine kunt starten. Dus je kunt op je machine direct aangeven dat het bijvoorbeeld om een contract gaat, dat moet worden gescand voor klant X. De machine zet het document meteen op de goede plaats, zorgt dat de naamgeving conform de eisen is, zorgt dat eventueel tekstherkenning wordt gedaan, kan het uploaden naar de Cloud en een kopie sturen naar de juiste contactpersoon bij de klant. De medewerker hoeft het document alleen onder de scanner te leggen – en er natuurlijk weer onder vandaan halen – en niet achter z’n bureau nog eens allerlei handelingen te doen. Dat levert uiteindelijk een fikse tijdsbesparing op en de foutkans is vele malen kleiner geworden.
Eén aanspreekpunt
Wat ook een rustgevende gedachte is, is dat dezelfde partij die de ICT en de telefonie onderhoudt, ook degene is die de machine komt installeren en dus ook kan zorgen dat alles naadloos op elkaar aansluit. Er is dus maar één iemand aanspreekpunt en dat zijn wij. Zei iemand gemak?
Ongewenste intelligentie
Je kent het wel, de printer die vastloopt op het moment dat je het écht niet kan gebruiken. Het lijkt wel of die apparaten een soort intelligentie bezitten waar je nou net niet op zit te wachten. Gelukkig zijn wij net een beetje slimmer. Elke machine beheren wij via een softwarepakket dat continu de printer screent; wat is de tellerstand, hoe staat het met de toner, welke onderdelen dreigen versleten te raken. En ook als de printer een storing heeft, zien we dat direct. We kunnen dan eerst kijken of het op afstand op te lossen is. Kan dat niet, dan weet de monteur in elk geval welk onderdeel hij mee moet nemen. Want zo’n machine moet gewoon draaien, is het niet linksom, dan wel rechtsom. Net als die ouderwetse matrixprinter.
Vragen?
Is je printcontract – bijna – verlopen, neem dan zeker eens contact op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden. Uiteraard denken we ook graag mee als het contract nog niet verlopen is!
Wil je meer weten? Neem dan even contact op, dan maken we een afspraak. Je kunt mij ook bereiken op 0113-218428 of j.depundert@jepe-it.nl
Hartelijke groeten,
Jean-Paul de Pundert