Samenwerken met zorginstanties doen we inmiddels twintig jaar. Voor ICT-begrippen is dat een eeuwigheid. Het is logischerwijs zo dat wij alles weten van de werkomgeving van tandartsen, huisartsen, fysiotherapeuten en apotheken. We herkennen de problematiek waar jij tegenaan loopt en bieden daar slimme oplossingen voor. Een goede digitale werkplek is in de zorg namelijk onmisbaar.
Voorkom zorgelijke situaties
Neem een huisarts als voorbeeld. Meestal heeft deze vijf patiënten per uur, ieder met een consult van 10 minuten. Op het moment dat de computer, internetverbinding of het cloud-pakket niet werkt kan hij of zij tijdelijk niets doen. Het werk valt stil, want de patiënt- en medicijnhistorie is niet toegankelijk. Uiteraard kan het consult wel plaatsvinden, maar als huisarts kun je geen aantekeningen in jouw software kwijt. Er kan ook geen recept voorgeschreven worden, want de koppeling naar de apotheek is weg. Zonder inzage in de historie bestaat er bovendien een risico dat het medicijn bijwerkingen geeft i.c.m. andere voorschriften. Dat is heel zorgelijk.
“Een huisarts zei eens tegen me: als het netwerk uitvalt kunnen we naar huis, omdat we niets meer met zekerheid kunnen doen” (Jean-Paul).
Essentiële ICT-onderdelen
De oplettende lezer herkent in de probleemstelling hierboven drie essentiële ICT-onderdelen voor organisaties in de zorg. We lichten ze toe.
- Computer (werkplek)
Binnen een uur rijden rondom Goes kan één van onze medewerkers snel ter plaatse zijn als zich een probleem voordoet met een computer. Liever denken we aan de voorkant mee, door slimme alternatieven te bieden zoals een tweede computer in het geval van een crash of storing.
- Internetverbinding
De verbinding die wij instellen verloopt ‘redundant’ wat betekent dat er twee of soms zelfs drie lijnen worden geïnstalleerd. Hier zit techniek tussen die ervoor zorgt, dat zodra één lijn uitvalt de communicatie wordt doorgezet naar de back-up lijn. Wij krijgen hiervan een melding en monitoren of alles goed verloopt.
- Cloud-software
Er zijn een aantal aanbieders die specifieke softwarepakketten aanbieden voor de zorg. Wij weten precies hoe deze software op locatie ingesteld moet worden zodat het printen van labels en het versturen van mails etc. goed functioneert. Bovendien zorgen we ervoor dat de internetverbinding naar de cloud-software niet kan uitvallen.
Zorg voor iemand die ICT praat
Tot slot, deze aanpak is door ons in de praktijk keer op keer bewezen. Het vormt een belangrijke basis waarmee probleemloos in de zorg gewerkt kan worden. Maar met ons samenwerken heeft nóg een belangrijk voordeel. We ‘praten’ zogezegd ICT. Wij hebben dus aan drie woorden genoeg als we een aanbieder duidelijk maken wat er misgaat. Dat geeft jou rust.
Vraag advies bij JéPé IT
Benieuwd hoe wij jouw praktijk of zorginstantie kan ondersteunen? We helpen je graag. Neem contact op via 0113 – 218428 of mail naar info@jepe-it.nl en we maken een afspraak.